Volgers

zondag 20 januari 2019

Koolhydraatarme slowcooker pizza




Ik was altijd dol op pizza en maakte dat thuis ook regelmatig.
Ook de bezorgbrommers stonden hier ook best wel vaak voor de deur om pizza langs te brengen als ik een keer geen zin had om te koken.
Als ik nu voorbij een pizzeria loop, loopt het water me al in de mond.
Ik heb al een keer een low carb bodem geprobeerd, maar dat viel toch best tegen.
Dus nu een poging van een korstloze pizza in de slowcooker.
Maar je zou hem ook in een ovenschaal kunnen maken 😉

We vonden het erg lekker, het was een beetje dat je van je pizza de lekker topping eet, maar de korsten laat liggen.

Ingrediënten:

500 gram gehakt
100 gram geraspte gratin kaas of mozzarella (+ 100 gram voor de topping)
250 ml gezeefde tomaten
Oregano
Italiaanse kruiden
Peper en zout

Bak het gehakt in een anti aanbakpan zonder vet rul.
Breng het gehakt op smaak met peper, zout en oregano.
Laat het gehakt uitlekken doe het in een kom en meng de geraspte kaas er goed door.
Doe het gehaktmengsel in de slowcooker, maak het vlak en druk het wat aan.
Doe de gezeefde tomaten in een kommetje en breng op smaak met peper, zout en Italiaanse kruiden
Verdeel de tomatensaus over het gehakt.



Nu kun je de pizza gaan beleggen met wat je maar wil.
Denk aan salami, paprika ui, kappertjes, olijven, champignons, etc, etc,
Tot slot strooi je de rest van de kaas erover, samen met nog wat oregano.
Zet de slowcooker 4 uur op low en klaar is je pizza 🤗

In een ovenschaal zou ik hem ongeveer 30 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden bakken.

Tip:
Je kunt in plaats van de gezeefde tomaten ook een potje pizzasaus gebruiken, let dan wel op het aantal koolhydraten!
Nog lekkerder is het natuurlijk zelf een lekker saus te maken met verse groente en kruiden, in pan of slowcooker en dit in porties in te vriezen 😉

2 opmerkingen: