Volgers

donderdag 10 januari 2019

Koolhydraatarme chocolade cakejes uit de omeletmaker

Sinds kort heb ik er weer een apparaat met stekker bij 😉
Een omeletmaker waar je heel wat meer mee kan dan een omelet maken!
Inmiddels heb ik er al broodjes en cakejes in gebakken en natuurlijk ook omeletjes.
Ik vind de structuur erg luchtig, terwijl sommige baksels uit de oven soms erg droog en compact worden.
Hieronder een recept voor chocolade cakejes,
Het beslag is voor 2 cakejes maar ik eet maar een halve, zodat je 4 keer koolhydraatarm kunt snoepen!



Ingrediënten:

1 ei
2 eetlepels amandelmeel
2 eetlepels eiwitpoeder
1 eetlepel cacao
1 theelepel bakpoeder
10 gram zoetstof
1 theelepel vanille extract
1 eetlepel Turkse yoghurt
1 eetlepel zonnebloemolie
1 eetlepel water
Snufje zout



Mix alles goed door elkaar.
Vet de omeletmaker licht in en verdeel het mengsel over de beide bakjes.
Bak de cakejes 10 minuten, keer ze om en bak nog 5 minuten.


In de oven zou ik ze 25 minuten in een voorverwarmde oven (hetelucht) van 180  graden bakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten